Yrityksille - Fysioterapia - dbc Klinikka

PALVELUMME YRITYKSILLE

Fysiopaketit ovat yrityksen kannalta helppo ja kustannustietoinen tapa varmistaa työntekijälle hoitoonpääsy, ilman turhia viiveitä ja välikustannuksia. Riippuen siitä, paljonko yrityksenne haluaa panostaa tuki- ja liikuntaelimistön aiheuttamien sairauspoissaolojen minimointiin, tarjoamme kokeiltavaksi sopivan ratkaisun. Aktiivinen panostus henkilökunnan terveyteen huomataan!

Tiesitkö? Kiinteän TULE -vakuutuksen vuosimaksun säästät jo ennaltaehkäisemällä yhden työntekijäkohtaisen sairauspoissaolopäivän. Jo muutaman sairauspoissaolopäivän tuomalla säästöllä voidaan toteuttaa merkittäviä määriä kuntouttavia toimia. Ennaltaehkäisevä ja kuntouttava toiminta voi tuoda merkittäviä säästöjä jo lyhyelläkin ajanjaksolla.

Ota yhteyttä ja pyydä lisätietoja:

Tuija Mattila p.040 675 1260, tuija.mattila(at)dbcklinikka.fi

TULE -VAKUUTUS

TULE -vakuutus on keino mahdollistaa tuki- ja liikuntaelimistön ongelmien tehokkaan hoidon kustannustehokkaasti. TULE -vakutuuksella yrityksesi työntekijät saavat kiinteällä vuosimaksulla kaikki kuntouttavan fysioterapian mukaiset palvelut. Tuote täydentää hyvin yrityksen omaa työterveyshuoltoa tai vapaaehtoisia vakuutuksia, mutta ei edellytä lääkärin lähetettä tai kuluta Kela työterveyden korvauksia.

Voit lukea alempaa lisää siitä, miksi TULE -vakuutus on kustannustehokas ratkaisu yrityksellesi.

TULE -vakuutuksella henkilöstölle mahdollistetaan:

• Alkututkimuskäynnit
  • Hoitosuunnitelmakäynnit
  • Yksilöllinen kuntouttava fysioterapia (1:3)
  • Harjoitusklinikka (1:6-8)
  • Loppuarviokäynnit
  • Ylläpito- ja seurantakäynnit

Tarvittaessa toteutamme muut lisäpalvelut ennalta sovitulla omakustannushinnalla, joiden kattamisesta työntekijä vastaa itse.

TULE -VAKUUTUKSET EDUT

• Kustannustehokas toimintamalli niin työnantajalle kuin työntekijälle
  • Pitkäjänteinen omaan aktiivisuuteen ohjaava hoitopolku
  • Yhtenäistetyt toimintakäytännöt yrityksen, työterveyden ja DBC klinikan välillä
  • Oikea-aikainen ongelmien tunnistaminen
  • Käytössä olevat hoitopolut kaikkien saatavilla – ei pelkoa “turhista” hoitokäynneistä
  • Tutkittuun tietoon perustuvat hoitokäytännöt
  • Hoitotulosten dokumentointi ja henkilökohtainen hoitoseuranta
  • Raportit koko henkilöstöstä

(saako tän johonkin laatikkoon, jotta “infoboksi” ja vähän erillään tekstistä?)

FAKTAA TUKI- JA LIIKUNTAELIMISTÖN (TULE) ONGELMISTA

• 25-41% yli 30-vuotiaista suomalaisista kertoo kokeneensa selkä-, niska-, olkapää- tai polvikipua viimeisen 30 päivän aikana (Terveys, toimintakyky ja hyvinvointi suomessa 2011 raportti)
  • TULE on suurin sairauspoissaolojen taustalla oleva sairausryhmä
  • Tyypillistä TULE-ongelmille ovat toistuvat sairauslomat, joiden kustannukset ovat pääosin yrityksen vastuulla
  • Yritys maksaa palkan kokonaisuudessaan ensimmäisiltä kymmeneltä sairauspäivältä
  • Oireet lisäävät sairauspäiviä keskimäärin 4-6 päivää vuodessa muihin työntekijöihin verrattuna

MITEN TULE -VAKUUTUS TOIMII?

Tuki- ja liikuntaelimistön vaivasta kärsivä työntekijä voi hakeutua fysioterapiaan ilman lähetettä. Valitsemme alkukartoituksen perusteella sopivimman ja perustelluimman fysiopakettiratkaisun. Fysiopaketin valinta perustuu oirekuvan intensiteettiin, toistuvuuteen ja ajalliseen kestoon sekä toimintakyvyn rajoituksiin. Tutkimuksiin perustuvat fysioterapiakäytännöt ovat täsmällisiä ja tehokkaita. Fysiopakettien hinnoittelussa on vähennetty Kelan sairausvakuutusta vastaava summa.

FYSIO5 = toimintakykyä palauttava fysioterapia 5 kertaa

FYSIO10 = toimintakykyä palauttava kuntoutus 10 kertaa

FYSIO15 = toimintakykyä palauttava kuntoutus 15 kertaa

(saako tän esimerkin johonkin laatikkoon, jotta “infoboksi” ja vähän erillään tekstistä?)

ESIMERKKI SÄÄSTÖISTÄ

20 alaista omaava yritys on huomannut, että henkilökunnalla on ollut vuoden aikana muutamia lyhyitä ja pari pitkää sairauspoissaolokautta tuki- ja liikuntaelimistön vaivojen vuoksi. Yritys on valmis panostamaan noin 200 €/työntekijä ongelmien hallintaan ja sairauspoissaolojen minimointiin.

Esitys fysiopakettiratkaisusta perustuen ongelmien esiintyvyyteen:

FYSIO 5 – 6 kpl

FYSIO 10 – 2 kpl

FYSIO 15 – 1 kpl

YHTEENSÄ 3671 €

Kun palvelu säästää 10 sairauspoissaolopäivää vuodessa, koituneet kulut ovat katettavissa palvelulla. Lisäksi työntekijät saavat paremman työ- ja toimintakyvyn.