FYSIOTERAPIAPALVELUMME

auttavat tuki- ja liikuntaelimistön oireissa ja ongelmissa. Hoidon onnistumisen kannalta on tärkeää tunnistaa ero akuutin oireen ja pidempään jatkuneen ongelman välillä. Fysioterapeuttimme tekevät aina huolellisen alkukartoituksen tilanteestasi ja tämän perusteella tehdään juuri sinulle sopiva hoitoa ohjaava yksilöllinen suunnitelma.

Oirelähtöisen fysioterapian tavoitteena on auttaa sinut eroon akuutista oireesta ja ehkäistä sen uusiutuminen. Oirelähtöinen fysioterapia koostuu omatoimisen hoidon ja harjoittelun ohjauksesta sekä oirehoidosta kuten manuaalisesta terapiasta, akupunktiosta ja kylmähoidosta.

Kuntouttavan fysioterapian tavoitteena on auttaa sinut eroon toistuvasta tai pidempään jatkuneesta ongelmasta sekä ehkäistä sen uusiutuminen. Kuntouttava fysioterapia koostuu kehon hallinnan ja toiminnan palauttavista turvallisista ja kohdennetuista lihaskunto-, liikkuvuus- ja hallintaharjoitteista. Omatoimisen hoidon ja harjoittelun ohjaus sekä tarvittava oirehoito kuuluvat myös kuntouttavaan fysioterapiaan.

KUNTOUTUSPALVELUMME

auttavat tuki- ja liikuntaelimistön vammoissa ja sairauksissa. Yksilöllinen kuntoutussuunnitelma on usein yhdistelmä oirelähtöistä ja kuntouttavaa fysioterapiaa.

Tapaturman jälkeisen kuntoutuksen tavoitteena on varmistaa nopea ja turvallinen toipuminen tuki- ja liikuntaelimistön vammasta. Ennen leikkausta ja sen jälkeen tapahtuvalla kuntoutuksella varmistetaan hyvä hoitotulos.

Kuntoutuksella ehkäistään useiden tuki- ja liikuntaelimistön sairauksien etenemistä, komplikaatioiden ilmenemistä ja sairaudesta aiheutuvien haittojen lisääntymistä. Samalla turvataan toiminta- ja työkyky vammasta huolimatta.

TERVEYSVALMENNUKSEN

tavoitteena on tukea terveyttäsi ja hyvinvointiasi fysioterapian sekä kuntoutuksen jälkeen. Valittavanasi ovat useat eri klinikkaryhmät, yksilöllinen terveysvalmennus ja terveyskuntotestit.